پرندگان مهاجر گیلان - بازدید هفتگی از تالاب بوجاق (1)
پرندگان مهاجر گیلان
سوگند میبرم به مرام پرندگان *** در شهر ما سزای پریدن تفنگ نیست
جمعه 21 بهمن 1390

بازدید هفتگی از تالاب بوجاق (1)

نویسنده :ماهان

با سلام به همه دوستداران محیط زیست و پرندگان مهاجر

آپ 98 ,  آپلود عکس , آپلود رایگان , آپلود نامحدود , آپلود لینک مستقیم , آپلود فایل , اشتراک فایل , اشتراک عکس , آپلود مجانی , آپلود مجانی عکس , آپلود مجانی فایل , آپلود رایگان , آپلود رایگان عکس , آپلود رایگان فایل , بهترین آپلود سنتر , بهترین سایت آپلود

عصر روز جمعه به تاریخ 21/11/90 همراه یکی از دوستانم برای بازدید از پرندگان به تالاب بوجاق رفتیم

صحنه های زیبایی بود کشیم های کوچک در مقابل اسکله خودنمایی میکردند و من با دیدن انها چند تا عکس گرفتم که بابت کیفیتش از شما معذرت میخوام

پس از عبور از اسکله به سمت سنگچین و دریا حرکت کردیم که در بین راه عقاب تالابی مشاهده شد که به دنبال شام شبش یعنی گنجشک در حال پرواز بود از خوش شانسی ما اتفاقا یه گنجشک چاق و چله هم پیدا کرده بود ودر تعقیب و گریز بودند

از اونها گذشتیم و به کنار ساحل رسیدیم پرستو های دریایی و کاکایی ها بر فراز ساحل پرواز میکردند

به دوستم گفتم که اگر  تمایل دارد به کنار رودخانه سفید رود هم بریم که او هم موافقت کرد و ما به جاده ای که از دو طرف مملو از  درختان کاج هست به راه افتادیم

هوا رو به تاریک شدن میرفت وما در حال رسیدن به انتهای جاده بودیم دوستم بار اول بود که این مناظر رو میدید به آسمون اشاره کرد و گفت لک لک ها رو نگاه کن من که دقیق نگاه کردم دیدم لک لک نیستند و گفتم که ماشین رو نگه داره از ماشین پیاده شدم وبه آسمون خیره شدم پرواز و صدای دلنشین اون پرندها بود که منو به خودم آورد و گفتم که اونها قوی فریادکش هستند

تعداد زیادی از قو ها که در هر دسته حدود 15 تا 20 قوی فریاد کش وجود داشت و حدود 12 دسته از اونها رو به چشم دیدم که از بالای رودخانه سفید رود عبور کرده و به سمت غربی بوجاق که مکانی امن برای اونهاست در حال پرواز بودند

امروز روز خوبی بود با اینکه 2 شب پیش برف زیادی باریده بود اما برف ها آب شده بودند هوا سرد و بارانی بود در مسیر بازگشت مجدد به بازار ماهی فروشان کیاشهر سر زدیم  سردی بیش از حد هوا باعث شده بود تا هیچ صیادی به شکار نره و پرنده ای شکار نشه و این بازار به ماهیت اصلیش که عرضه و فروش ماهیان هست برگرده

امیدوارم تا هفته آینده که به سرکشی و بازدید میرم همه پرنده های بوجاق درگستره سبز این پارک ملی خشکی دریایی ایران بسلامت بسر ببرند.

Xavier
جمعه 17 آذر 1396 01:20 ق.ظ
I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was wondering what
all is needed to get set up? I'm assuming having
a blog like yours would cost a pretty penny?
I'm not very internet smart so I'm not 100% positive.

Any tips or advice would be greatly appreciated.
Appreciate it
How long do you grow during puberty?
سه شنبه 10 مرداد 1396 12:06 ق.ظ
It's very simple to find out any matter on net as
compared to books, as I found this paragraph at this site.
BHW
دوشنبه 21 فروردین 1396 01:35 ب.ظ
Hello I am so excited I found your blog page, I really found you by mistake, while I
was researching on Digg for something else, Anyways I am here now and would just like to say thanks for a tremendous post and a all round
entertaining blog (I also love the theme/design), I don’t have time to look over it
all at the minute but I have book-marked it and also included your RSS feeds, so when I have
time I will be back to read much more, Please do keep up the excellent b.
بیداد(گیله زن)
پنجشنبه 27 بهمن 1390 09:15 ب.ظ
سلام دوست عزیز
خوشحالم از آشنایی تون
مخصوصا اینکه پیگیر رویدادهای زیست محیطی هم هستید.
با افتخار نام وبلاگ تان را در جمع دوستانم قرار میدهم

پایدار بمانید
و ح ی د
یکشنبه 23 بهمن 1390 11:10 ق.ظ
سلام دوست گرامی.
ممنون از ابراز لطفتان.

شما نیز در تارنمای سبزاندیش با افتخار لینک شدید.

مستدام باشید.
پاسخ ماهان : ممنونم از لطف شما
فرهادقربانپور
شنبه 22 بهمن 1390 10:35 ق.ظ
خیلی ممنون،گزارش قشنگی بود،مارو بردی به اون حالوهوا!دلم خواست تا اونجا بودمو اون صحنه هارو میدیدم!
حتماَ اینسری که اومدم اونطرفا یه سر دوباره به کیاشهر میزنم
موفق باشید
samaneh
جمعه 21 بهمن 1390 11:56 ب.ظ
سلام .وبلاگ قشنگی دارین. بازم به من سر بزنید. پاینده باشید.